Välkommen!

Här ska det förhoppningsvis dyka upp rapporter och uppdateringar om vad jag har för mig under min utbytestermin i England.

Wikipedia säger följande om mitt hem för de kommande tre månaderna:
¤ Namnet Bradford kommer från broad ford (breda vadstället)
¤ Staden har ca 470 000 invånare, varav 7000 är studenter på University of Bradford
¤ Staden har ett vildsvin som symbol
¤ Conservative är största partiet i stadsfullmäktige
¤ Staden är känd för sin etniska mångfald, 15% pakistanier, 3% indier och 1% bangladeshier (heter det verkligen så?)
¤ Rugbylaget heter Bradford Bulls och fotbollslagen Bradford City AFC och Bradford Park Avenue

Detta var den bästa bilden som Wikipedia hade att erbjuda (håll tillgodo, förhoppningsvis får ni se finare bilder därifrån framöver!)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0