Sommaren är tillbaka

Gårdagen bjöd på en internetfri dag då skolans nät inte riktigt verkar vara att lita på.

Mitt på dagen igår startade brandlarmet i huset där jag bor och jag och de andra i min korridor stod och såg ut som fågelholkar, men till sista bestämde vi oss för att gå ut (till sist!? ja vi är mer än lovligt tröga). Det visade sig i alla fall att de testar brandlarmet varje onsdag nån gång mellan 10.30-11.30. Han som berättade det sa även att testet håller på i en minut så om brandlarmet håller på längre då är det på riktigt, men det känns som att jag hellre går ut i onödan än står och ödslar en minut genom att ta tid bara för att upptäcka att det är på riktigt..

Till frukost idag blev det havregrynsgröt utan mjölk då den hade surnat (det går bra nu!). I övrigt är allting bra och Bradford bjuder på strålande höstväder (känns som sommar), ca 20 grader och sol.

Detta är utsikten från mitt fönster, den höga byggnade i bakgrunden är universitetets huvudbyggnad, (och fläckarna mitt i bilden är smutsen på mitt fönster).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0