Hey Nostradamus!

"And anyway, a few decades after your first kiss and your first cigarette, I don't care if you're rich or poor,
life leaves the same number of bruises on you."

Väntandes på Arlanda läste jag igår ut Hey Nostradamus! av Douglas Coupland. Tanken var att jag skulle läsa ut
den innan jag åkte men det var mycket annat som skulle fixas med så det blev helt enkelt inte så. Boken börjar med en skolmassaker, inte helt olik den i Columbine 1999. Man får sedan följa två av de som var närvarande vid massakern men vid olika tidsperioder. Det är det här med tidsperioderna som ställer till det för mig, och jag blir dessutom frustrerad av att inte få veta vad som händer med personerna när historien plötsligt byter riktning. Trots det så är det inte alls en dålig bok utan snarare tankeväckande.

"God is nowhere. God is now here."



















Bildkälla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0