Godkänd shopping

Det blev en sväng på stan idag också, denna gång för att lämna igen en av klänningarna jag köpte igår. Jag köpte först en klänning på Topshop och i nästa butik jag gick in i hittade jag en liknande fast bättre på alla sätt och vis. När jag sedan skulle lämna igen Topshop-klänningen så måste de ha min adress. Min adress är på sju rader och jag kan den verkligen inte utan till! Därför gick jag tillbaka idag med en lapp där jag skrivit upp min adress och fick tillbaka mina pengar. Igår hade jag inte riktigt ork att gå in på New Look (en av mina favoritaffärer här i Bradford) så därför gjorde jag det idag istället. D.u.m.t. B.e.s.l.u.t. Ut därifrån kom jag med (ännu) en klänning och en jacka. Ja, en JACKA! Som om jag inte har nog med grejer att få med mig hem i december. Men för all del, jag gillar att betala övervikt på flyget, det kanske är min allra största hobby här i livet...

Nu ska jag återgå till mina uppsatser. Jag slits mellan att göra mitt allra yttersta och att bara göra tillräckligt. När jag överför mina poäng härifrån till Sverige så är Godkänt det högsta betyg jag kan få, det är därför svårt att motivera sig till att lägga ner extremt mycket tid och energi på en uppsats samtidigt som jag hatar att lämna ifrån mig arbete som jag inte är riktigt nöjd med. Men men, ibland får man väl helt enkelt uppskatta att gränsen för Godkänt går vid 40% och att man kan ägna tiden som blir över åt shopping...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0