This is England

Du behöver kontanter! Oroväckande många ställen tar inte kort. Välkommen till 2011 England...

Bradford har tydligen den högsta brottsligheten i Storbritannien (om man räknar storleksmässigt eller så antar jag), men det var inget jag märkte av. Om man bortser från ständigt tjutande sirener och att vi fick ett överfallslarm första dagen här... (Ja, mamma det finns en anledning att jag säger det först nu!).

Det finns inget som heter stormsäkert paraply. Or let me put it this way: det finns inget paraply som är stormsäkert, marknadsföringen till trots.

Men...

England kan stoltsera med en fantastisk natur; kullar, vattenfall, stencirklar, åkermark och ljunghedar så långt ögat når. Det går inte att komma ifrån att England är fantastiskt vackert bara man vågar lämna städerna.

Människorna här är otroligt trevliga och artiga. Jag har ärligt talat inte träffat på en oartig engelsman på tre månader.

Det är billigare än hemma, åtminstone så länge du håller dig utanför London!

Det är otroligt smidigt att färdas mellan och inom städer. Bradford och Leeds har till exempel gratis stadsbussar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0