Näst sista måndagen i Bradford

Igår kväll snöade det stundtals här i Bradford och det är roligt att se och höra hur exalterade folk från länder där det normalt sett inte snöar blir. Men är man en rutinerad svensk så vet man att det inte är tillräckligt kallt för att det ska ligga kvar utan att det bara blir slask av alltihopa.

Idag har jag, Karin och Maxime tillbringat några timmar i mitt kök framför varsin dator. Av någon anledning är det lättare att fokusera när man sitter tillsammans och tiden på Facebook minskar något. Jag är nu klar med samtliga individuella uppsatserna förutom lite småfix som alltid dyker upp när man läser igenom dem. Det känns grymt skönt att inte behöva stressa med dessa nästa vecka när det är dags för inlämning.

I eftermiddags hade jag en dejt med löpbandet. Passet såg ut enligt följande:
5 min - 10km/h
5 min - 10.5 km/h
5 min - 11 km/h
5 min - 11.5 km/h
5 min - 12 km/h
5 min - 12.5 km /h
5 min - 12 km/h
5 min - 11.5 km/h
5 min - 11 km/h
5 min - 11.5 km/h
5 min - 12 km/h

Den sista femman gjorde jag inte klar för när klockan stod på 53 min hade jag avverkat mina 10 km. Jag tror att det här var första gången jag har klockat mig själv på milen så jag visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig, men jag är nöjd och ställer nu in siktet på att bräcka det!

Ikväll var jag, Karin och Maxime och såg Harry Potter 7:1, de visade andra delen direkt efter men då gick vi hem. 2½ timme HP är lagom för en måndag kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0