Erasmus Christmas Dinner

Ikväll var vi ett gäng Erasmus-studenter som träffades och hade knytkalas. Det bjöds på svenska köttbullar, kokt potatis, potatis och ost, mexikansk gryta, "japansk ris med sallad", pasta med köttfärssås och så massor med glass till efterrätt. Vi var inte så många, ungefär 10 st, men vi hade riktigt riktigt roligt. Alla dessa felsägningar gör att jag bryter ihop av skratt, gång på gång! Kvällens bästa var nog när Surab från Tyskland frågade hur gammal Karin är och sedan ville veta vilket stjärntecken hon är. Men istället för att säga "virgo" som betyder Jungfrun så sa han "Are you a virgin?". Lite för rakt på sak kanske...

Så här såg ena bordet ut...

Nu är det sovdags! Imorgon har jag min tenta i English Academic Writing. Jag har två timmar på mig att skriva en uppsats på 3-600 ord. Det är svårt att plugga inför och dessutom känner jag att min engelska är tillräckligt bra plus att jag har skrivit min andel engelska uppsatser redan för att veta att jag klarar av ett godkänt betyg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0