University of Bradford - The Green

Studentbostadsområdet (bra ord?) The Green till höger i bild, "höghuset" är huvudbyggnaden Richmond Building, och två andra universitetsbyggnader till höger. Bilden visar "baksidan" av campus.


Detta är en länga av townhouses. I varje "hus" bor de 12 st som delar kök, på varje våning bor det 4 st som delar på två badrum.

I den här byggnaden bor jag. Detta är studentkorridorer där vi bor 6 st i varje korridor och delar kök, alla har var sitt badrum.

The Green är universitetet i Bradfords studentby tror jag de kallar det. Det blev klart nu i höstas så det är väldigt fräscht. Universitetet satsar hårt på att vara miljövänligt (därav namnet The Green), och alla hus är tydligen döpta efter trädsorter. Mitt hus heter Morello, vilket sorts träd det är låter jag vara osagt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0