What a day!

Dagen började med lite skrivande av uppsats, jag har dock kört fast lite grann (med samtliga!) och verkar inte komma någon vart. Istället tog jag en promenad i det fina vädret (ja, faktiskt!) till två av Bradfords konstgallerier, jag är osäker på om det finns fler, som praktiskt nog ligger i samma byggnad.

Det var två små utställningar, den ena var fotografier från en fotostudio i början av 1900-talet, den andra var en impressionistisk fotouställning. Bilden nedan är min favorit från den senare utställningen. Jag stod och tittade på den hur länge som helst, hittade hela tiden nya människor och nya saker som hände i bakgrunden. Fotografen är Red Saunders och utställningen heter Hidden.

Bildkälla

Efter mina kulturella utsvävningar landade jag på Caffe Nero för lunch/fika och lite läsning, inte helt fel.

Planen var att efter det påbörja årets julklappsshopping. Det gick sådär... Först hamnade jag i denna fantastiska bokhandel, och på något mirakulöst sätt lyckades jag ta mig därifrån utan att ha köpt något.

De följande två timmarna gick jag bananas inne på Dorothy Perkins, Topshop och Internacionale. I den förstnämnda butiken hade jag kunnat stanna hela eftermiddagen, jag var tvungen (hmm) att gå in i provhytten i två omgångar för man får "bara" ta med sig sex plagg åt gången. Som tur var (för min ekonomi) hade de inte rätta storlekarna till en del plagg och jag inte den rätta kroppsformen för andra. Dagens skörd blev i alla fall en klänning (hörde jag nyår?), en polotröja, en tröja i nya favoritfärgen plommonlila, ett halsband och ett par örhängen. Sen hamnade jag inne på Bodyshop för att köpa en ny ansiktskräm, den visade sig vara på halva priset just idag så då slog jag till på en foundation också. Snabbt som attan drog jag sedan på mig skygglapparna och skyndade mig hem med mina påsar...

Ikväll blir det hemmakväll med film precis som igår. Jag laddar för stordåd med uppsatserna imorgon, än är det ingen stress men det vore såå skönt att vara klar i god tid och kunna fokusera på annat (läs: jul(klapps)shopping)!

Englands svar på godispåsen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

två år är det sagt så får man väl se:)

2011-11-13 @ 02:33:28
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0